2012. december 13., csütörtök

Húsleves



Hozzávalók:
1db csontos csirkemell
1-2db csirkecomb
1db pulykaszárnytő
Sertéskaraj csont
Pulykacomb csont
De mehet bele tetszés, ízlés szerint bármilyen más hús is

Zöldségek: Zeller, fehérrépa, sárgarépa, karfiol, karalábé, kelkáposzta, 1 fej hagyma egészben – mennyiség ízlés szerint. Én sok karfiolt és sárgarépát teszek bele, mert úgy szeretem. Aki szereti, tehet bele burgonyát is, ezt én mindig kihagyom.
Natúr ételízesítő

petrezselyemzöld
Egész bors kb. 5-8 szem
Kiskanál kömény

Elkészítés:
A húst, csontot felteszem főni hideg vízben, lassú tűzön, majd amikor felforrt leszedem a habját a levesnek  Fűszerezem a levest: bors, ételízesítő, só, kicsi kömény. Így főzöm 60 percig, majd beleteszem a zöldségeket és addig főzöm a levest, míg az összes zöldség puhára fő. Azt mondják annál finomabb a leves minél tovább fő lassú tűzön :) Én összesen olyan 2-3 órán keresztül szoktam főzni. Ez függ a hús és zöldség mennyiségétől is, illetve a zöldségek "korától". A zsenge zöldségek hamarabb főnek, így ha olyat vásárolunk célszerű fokozatosan belepakolni a levesbe a hozzávalókat és nem egyszerre.

Én nem szoktam bele tésztát tenni, csak zöldséggel és hússal fogyasztom. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ch csökkentett, alakbarát fahéjas-meggyes sütemény

  Hozzávalók: A receptjeimben felhasznált alapanyagokat   itt  tudod kényelmesen, egy helyről, kedvező áron beszerezni ;) Tészta: 100g dw -5...