2018. október 11., csütörtök

Túrós-barackos papucs

Hozzávalók:
5dkg olvasztott teavaj / kókuszzsír /light növényi zsiradék/ de működik linessa light sajtkrémmel is
Csipet só
1 egész tojás
1 dl meleg tej (Ellenőrizzük, hogy ne legyen se túl forró, se túl hideg, mert különben nem kel meg a tésztánk rendesen)
1/2 friss élesztő (2,5 dkg) (Fontos, hogy az élsztő friss legyen. Szárított élesztővel nekem nem kel meg ilyen szépen sem a dw liszt sem az update liszt).
6 e.k. süssina édesítőpor vagy 3 e.k. DW stevia alapú természetes édesítő 1:4
1 e.k. sikér (elhagyható, mostanában nem használom már, a nélkül is szépen megkel a tészta, sikérrel kicsit könnyebb lesz az állaga)

Töltelék:
25dkg zsírszegény túró

édesítő ízlés szerint
pici vanília atoma
1 kis kupak citromlé

Lekvár:
100-150g cukormentes baracklekvár


Az élesztőt a meleg tejben hagyjuk, hogy szétmálljon, majd a liszthez adjuk. A tészta hozzávalóit összedolgozzuk, kb. 10 percig kézzel dagasztottam, addigra szép hólyagos lett. Egy órán keresztül meleg helyen, letakarva pihentetjük.Simán duplájára kelt a dw lisztből és könnyű volt vele dolgozni, be sem kellett lisztezni a deszkát, nem ragadt :D

Téglalap alakúra nyújtottam a megkelt tésztát, 16 részre vágtam. Töltés előtt az 1-1 részeken még picit nyújtottam. Majd megtöltöttem és 2 szélét behajtottam.

200 fokon 20perc alatt megsül. Elfelejtettem lekenni tojással, de így is szép lett, ha lekenjük akkor azonban még szebb színe lesz ;)

Összesen (16db) (linessa light sajtkrémmel és 150g xilites baracklekvárral készítve):
1427 kalória, 116g fehérje, 145g szénhidrát és 32g zsír

1db: 90 kalória, 7,25g fehérje, 9g szénhidrát és 2g zsír

Ha valaki sokallja bele a lekvárt: 
100g baracklekvár felhasználása esetén (szintén linessa light krémmel készítve):
1382 kalória, 116g fehérje, 131g szénhidrát és 32g zsír
1db: 86,4 kalória, 7,25g fehérje, 8.2g szénhidrát és 2g zsír


17 megjegyzés:

  1. Megsütöttem,sokkal de sokkal finomabb mind a bolti!! :-) Patti

    VálaszTörlés
  2. Réka! ez gyönyörűűűűűű! :D Azt kérdezném ,hogy jól látom csak 25 dkg liszt kell bele? Miben még tudatlan vagyok az az, hogy hol kapok Diawell lisztet és sikért?
    előre is köszönöm a választ.
    Bogyó

    VálaszTörlés
  3. Én Herbáriában veszem a sikért, a diawell lisztet pedig netről rendeltem a ch mínusz webáruházból, de Budapesten több helyen kapható állítólag ;) 25dkg lisztet használtam igen, inkább többször sütök egy héten kevesebb adagokat ;)

    VálaszTörlés
  4. Ez gyönyörű!!!!köszi a receptet, tuti megcsinálom!!!!! :)Regi

    VálaszTörlés
  5. Örülök, hogy tetszik! remélem ízleni is fog! ;)

    VálaszTörlés
  6. Kedves Réka!
    A boltban kapható csokis verziót is el lehet készíteni ezzel a recepttel ugye? A sima cukrozatlan kakaópor mehet bele?

    Köszönöm a választ!

    Üdv.: Barbi

    VálaszTörlés
  7. Kedves Barbi! Igen, mehet bele. akkor úgy kell készíteni, hogy a tésztát kettéveszed, kinyújtod, megszórod kakaóporral (én Szerencsi cicás kakaót használok, mert annak van a legalacsonyabb szénhidráttartalma, és magas a fehérjetartalma). Ráhelyezed a tészta másik felét, melyet szintén kinyújtasz majd így együtt még nyújtod, hogy ne legyen túl vastag a tészta. :)

    VálaszTörlés
  8. Sziia Réka!

    Én Norbi lisztet(Low Carb)szoktam használni. Norbi lisztből is 25dkg lisztel kell? :)

    Üdv: Marietta

    VálaszTörlés
  9. Kedves Marietta, igen, abból is annyi kell. Én is azt használtam nagyon sokáig. Sok receptem update liszttel készül (update master mix és teljes kiőrlésűvel kevertem itthon), ehhez viszont (u1 liszt) egy kis sikér nem árt, úgy jobban megkel a tészta ;)

    VálaszTörlés
  10. Szia Réka! Tegnap kipróbáltam ezt a receptet, isteni! Egy gondom volt vele, nekem a papucskák szétnyíltak és az update áfonyás lekvár kifolyt. Megkérdezhetem neked hogy sikerült a tésztát összefogni? Köszönöm Kitti

    VálaszTörlés
  11. Kedves Kitti, volt nekem is pár, ami szétnyílt :) amelyik egyben maradt, arra talán jobban sikerült behajtani a tésztát és valószínű jobban összenyomtam.

    VálaszTörlés
  12. szia norbi mm liszttel is keszitheto?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, de akkor azt keverd fele-fele arányban tk vagy graham liszttel ;)

      Törlés
  13. Hu ez nagyon jó receot és fini is nagyon már párszor csináltam köszönöm a jó receptet😊😊😊

    VálaszTörlés
  14. Hu ez nagyon jó receot és fini is nagyon már párszor csináltam köszönöm a jó receptet😊😊😊

    VálaszTörlés
  15. Szia Réka! Hát ez nagyon guszta. Masfajta liszttel is működik? Teljes kiörlésűre gondolok elsősorban. ������

    VálaszTörlés

Ch csökkentett, alakbarát fahéjas-meggyes sütemény

  Hozzávalók: A receptjeimben felhasznált alapanyagokat   itt  tudod kényelmesen, egy helyről, kedvező áron beszerezni ;) Tészta: 100g dw -5...