2012. december 10., hétfő

Habos-túrós



Hozzávalók:

Piskótához:
- 5 evőkanál dw -50%-os liszt vagy u1es liszt
- 5db tojás (szétválasztva, a fehérjét csipet sóval kemény habbá verve a legvégén adjuk a lisztes-tojásos masszához)
- 5 evőkanál édesítő
- fél csomag sütőpor
-2 evőkanál víz
Eggyel kevesebb tojásfehérjét tettem bele, mint tojássárgáját, mert kellett a fehérje a tetejéhez.

Túrókrémhez:
sovány túró
1 tojás sárgája
vanília aroma
édesítőpor
A hozzávalókat egy tálban jól összedolgozom és mehet is a piskóta masszára.

Tetejére:
2 tojásfehérje pici sóval kemény habbá verve, majd édesítővel tovább vertem a habot, annyit tettem bele, hogy édes legyen és a sót már ne érezzem rajta.

A piskótatésztát beleöntöttem a tepsibe, rá a túrókrém, ami ugye nehezebb, így belesüppedt a piskótába egy kicsit, de ez nem baj :) Így sütöttem 200 fokon 20 percig, majd közben felvertem a habot és 20 perc után rátettem a túróra, majd addig sütöttem, míg szép barna nem lett.






5 megjegyzés:

  1. Szia Réka, szuper ez a recept, mindenképp szeretném kipróbálni, de akkor mennyi liszt is kell? Nekem MasterMixem van, azt hogy kell variálni? Köszi a segítséget, Ági

    VálaszTörlés
  2. Szia. Ha MasterMixed van, akkor azt fele-fele arányban keverd sima finomliszttel vagy teljes kiőrlésű búzaliszttel ;)

    VálaszTörlés
  3. Szia Réka, most találtam rá a blogodra,,,, ezzel a recepttel kapcsolatbanh az a kérdésem, hogy mennyi túrót használtál fel? A másik,hogy a receptekben a sütőpor mennyiségét nem tudom értelmezni, mivel több fajta kiszerelésben vannak már, nekem most pl. 15 gr-os van. Köszönöm a válaszod! Vali

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Valéria, 300g túrót használtam. A sütőpor pedig lidl-s, annak a felét tettem bele :)

      Törlés
    2. Köszönöm, ez már kiindulási pont, köszönöm! Fantasztikus receptjeid vannak, teljesen rákattantam.Kellemes ünnepeket kívánok szeretettel:)

      Törlés

Ch csökkentett, alakbarát fahéjas-meggyes sütemény

  Hozzávalók: A receptjeimben felhasznált alapanyagokat   itt  tudod kényelmesen, egy helyről, kedvező áron beszerezni ;) Tészta: 100g dw -5...