2013. december 24., kedd

Alakbarát light Bejgli

Azért light és új recept, mert elfelejtettem teavajat venni, így este 8kor, mikor elkezdtem begyúrni a tésztát improvizálnom kellett és átalakítani a régebbi receptemet :) Kicsit féltem, hogy mi fog kisülni belőle, de mikor elkezdtem összedolgozni az alapanyagokat, már tudtam, hogy nem csak hogy jobb értékekkel fog rendelkezni az idei alkotásom, hanem még finomabb is lesz a tavalyinál, pedig az is isteni finom volt :)


A receptjeimben felhasznált alapanyagokat itt tudod kényelmesen, egy helyről, kedvező áron beszerezni ;)

Hozzávalók: (4 rúdhoz):

  • 500g -50%-os Dia-wellness liszt
  • 200g goldessa light cheese cream
  • 200g Pilos 0,1%-os natúr joghurt
  • 2,5dkg friss élesztő
  • 1 db tojás
  • Dia-wellness 1:4 cukorhelyettesítő (5 e.k.)
  • csipet só
  • vanília aroma

  • +1db tojás a kenéshez.



A lisztet az édesítővel összekeverjük. Az élesztőt langyos joghurtba morzsoljuk, majd a liszthez adjuk a többi hozzávalóval. A tészta hozzávalóit összedolgozzuk, 4 cipót formálunk és Folpackban egy éjszakán át a hűtőben pihentetjük. Másnap téglalap alakúra nyújtjuk, megtöltjük, feltekerjük. Először a tojás sárgájával kenjük meg, majd mikor rászikkadt a fehérjével is bekenjük. 180 fokon 35 perc alatt aranybarnára sütjük. Mivel türelmetlen voltam, ne, vártam sokat a kenéssel, ezért nem lett márványos, de annyi baj legyen :D

Az értékeket csak a tésztára számoltam ki, 1 rúd ezekkel az összetevőkkel 550 kalóriát tartalmaz, 42,5g fehérjét, 48,25g szénhidrátot és 13,25g zsírt. 

1 rudat 20 szeletre osztottam, így töltelék nélkül 1 szelet: 27,5 kalória, 2,1g fehérje, 2,4g szénhidrát és 0,66g zsír. 

Azért így adtam meg az értékeket, mert a töltött bejgli végleges értékei attól függ, ki milyen és mennyi tölteléket szeret, mivel készíti. Illetve annyira finom lett ez a tészta, hogy bármikor bármilyen formában, különböző töltelékekkel variálva fel lehet máshoz is használni, akkor pedig nem kell újra számolni, csupán a tölteléket. Pl. meggyes vagy fahéjas almás változatban, de gesztenyésen is el tudom képzelni :)

Nálam most:
1. rúd Dia-wellness diótöltelékes: 100g Dia-wellness gluténmentes diótöltelék vízzel elkeverve, így 1 szelet: 46,5 kalória, 2,95g fehérje, 4,28g szénhidrát és 1,57g zsír.

2. rúd: 100g darát dió, Dia-wellness 1:4 cukorhelyettesítő, meleg víz, rum aroma:  1 szelet: 60,2 kalória, 3,1g fehérje, 3,01g szénhidrát és 3,5g zsír.

3. rúd: 100g darált mák,  Dia-wellness 1:4 cukorhelyettesítő, pici fahéj, 1 kupak citromlé:  1 szelet: 54,35 kalória, 3,17g fehérje, 3,6g szénhidrát és 2,56g zsír.

4. rúd: 2db tojásfehérje porrá darált  Dia-wellness 1:4 cukorhelyettesítővel kemény habbá verve + 90g kókuszreszelék: 1 szelet: 60,5 kalória, 3g fehérje, 3,6g szénhidrát és 3,9g zsír.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ch csökkentett, alakbarát fahéjas-meggyes sütemény

  Hozzávalók: A receptjeimben felhasznált alapanyagokat   itt  tudod kényelmesen, egy helyről, kedvező áron beszerezni ;) Tészta: 100g dw -5...