2012. december 9., vasárnap

Fasírt



Hozzávalók:

50 dkg Darált pulykacomb vagy sertéshús fűszerezve: sok fokhagyma, piros paprika, bors, pici só. A darált húst 20 gramm Dia-wellness panírmorzsával (vagy zabkorpával) és 1 db tojással összegyúrom, kicsi gömböket tepsibe, sütőpapírra helyezek. Letakarom fóliával, 35 percig 200 fokon így sütöm, majd leveszem a fóliát és még pirítom addig, míg olyan nem lesz a színe, mint a "hagyományos" fasírtnak, ez kb. 25 percet jelent. Nagyon finom tepsiben sütve, sok zsír kisül így belőle, sokkal egészségesebb, mint a "hagyományos" fasírt. És nem mellesleg a konyhában sem lesz olaj szag :D

Az egész adag adatai: (sertéshúsból)
948 kalória
114g fehérje
13,9g szénhidrát
47,5g zsír

Kb. 20-25 db jön ki ebből, attól függ, mekkora golyókat formálunk.
Ha 20db lesz akkor 1db 47,4 kalóriát, 5,7g fehérjét,  0,7g szénhidrátot és 2,4g zsírt tartalmaz.







7 megjegyzés:

  1. Ma én is megcsináltam ezeket az isteni fasírtokat. Nagyon jó ötlet a sütőben való sütés. Én muffin formákba raktam a gömböcöket, és valami fenséges. Köszi az ötletet Réka. Ajánlom mindenkinek hogy próbálja ki, és utána már soha nem akarja megsütni olajban. :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy ízlett. Nagyon jó ötlet a muffin formás megoldás is :D Teljesen felesleges szerintem olajban sütni, hisz sertés húsból készítjük általában, ami zsírosabb, így a sütőben szépen kisül belőle a nagyja. Száraz azonban nem lesz, pont jó és isteni finom :)

    VálaszTörlés
  3. Én is elkészítettem ma! Köszönöm a receptet, nagyon ízlett a sali mellé! :))

    VálaszTörlés
  4. A zabkorpát ki lehet belőle hagyni?

    VálaszTörlés
  5. A zabkorpa nagyon jó szénhidrát, érdemes azt az 1 e.k.-t beletenni ;) nem tudom, hogy ha kihagyod, lehet szétesik. még nem próbáltam úgy. Egyébként ízre - ha azzal lenne gond - nem érezni benne, nálunk mindenki szereti így. Nem sok van benne, így nem érződik az íze, fel sem tűnt senkinek ;)

    VálaszTörlés

Ch csökkentett, alakbarát fahéjas-meggyes sütemény

  Hozzávalók: A receptjeimben felhasznált alapanyagokat   itt  tudod kényelmesen, egy helyről, kedvező áron beszerezni ;) Tészta: 100g dw -5...