2014. május 1., csütörtök

Zebratorta



Hozzávalók
  • 8 evőkanál Dia-wellness -50%os liszt
  • 1,5 dl Olíva olaj vagy Kókuszolaj (de tehetünk bele helyette 1 e.k. light vajat is)
  • 1/2 e.k.light vaj
  • 1,5 dl langyos víz
  • 1 cs. sütőpor
  • 1 kicsi vanília aroma
  • 4 db tojás
  •  3 e.k.Dia-wellness cukorhelyettesítő
  • +2 e.k. kakaópor
  • +1 e.k. édesítő
  • +rum aroma

A tojásokat szétválasztjuk és a fehérjét egy csipet sóval kemény habbá verjük. A lisztet elkeverjük a sütőporral, édesítővel, vanília aromával, majd beletesszük az Olíva olajat, teavajat, vizet és a tojások sárgáját. Robot géppel összedolgozzuk, majd a tojásfehérje habját is összeforgatjuk vele. A tésztát kettévesszük, az egyik felébe belekeverjük a kakaóport, a + 1 e.k. édesítőt és a rum aromát. Sütőpapírral bélelt tortaformába kanalazzuk: egyet a kakaós masszából, egyet a simából. Mindig középre, egymás tetejére, magától szétfolyik majd szépen a tészta. Ha túl sűrű lenne a tészta pici vízzel lehet hígítani.

Előmelegített sütőben 180 fokon 50 percig sütjük.



11 megjegyzés:

  1. Kedves Réka! Ma elkészítettem, nagyon finom lett! Köszönöm! :)
    Anita

    VálaszTörlés
  2. Szia Reka. Ha stevia cukrom van, akkor is hat evokanal kell?
    Viktoria

    VálaszTörlés
  3. Sajnos a Steviat nem ismerem, így nem tudom a választ :( update Zeróból mindig -1 e.k.-lal teszek bele, mint a Süssina édesítőből. Kóstolgasd, én mindig úgy csinálom, mert a receptek többsége cukrot ír, de azt nem használok :D így amit lehet kóstolok és úgy számolom mennyi édesítőt raktam bele ;)

    VálaszTörlés
  4. Jo majd kostolgatom :-) De azert a steviaval nem rontok el semmit, meg ugy is U1 marad?

    VálaszTörlés
  5. Köszi a receptet, isteni finom!!! Csak ajánlani tudom!!!

    VálaszTörlés
  6. Mi is nagyon szeretjük, egyszerű és nagyszerű desszert :)

    VálaszTörlés
  7. Szia Réka! Ma én is elkészítettem, de sajnos nekem nagyon lapos lett és a közepe meg nyers maradt. :( mindent úgy raktam bele ahogy le van írva...a 24-es tortaforma lett volna a gond? Van valami ötleted? Köszönöm.

    VálaszTörlés
  8. Fogalmam sincs sajnos :( Talán a sütő?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Talàn...vagy alsó-felső sütésre teszem vagy alsó-felső sütés légkeveréssel ez a két funkció van. Azért még majd megpróbàlom mégegyszer kisebb tortaformàval. Nem adom fel. :)

      Törlés
  9. Ma kiprobaltam.nagyon finom lett. :)

    VálaszTörlés

Ch csökkentett, alakbarát fahéjas-meggyes sütemény

  Hozzávalók: A receptjeimben felhasznált alapanyagokat   itt  tudod kényelmesen, egy helyről, kedvező áron beszerezni ;) Tészta: 100g dw -5...