2017. január 23., hétfő

Paradicsomos húsgombóc (töltött paprika)



Hozzávalók:
500g darált hús
2 evőkanál zabpehely
1db tojás
2 üveg alnatura paradicsomlé (cukormentes, 690g/üveg)
Só, pici bors, pirospaprika
4-5 pötty: édesítő (süssina) vagy természetes édesítők közül Szafi fitt 1:4 vagy DW 1:4
TV paprika (5db kb. 100g húst töltök egy db paprikába, de természetesen mérettől függ)
kb 1l víz

Elkészítés:
A húst, zabpelyhet, tojást, sót, borsot, pirospaprikát összedolgozzuk. Ebből gombócokat formálunk, a paprikákat betöltjük. Ezt követően kevés forrásban lévő vízbe tesszük, a víz félig lepje el a gombócokat, paprikákat. Kb. 20-30 percig főzzük, majd kiszedjük a gombócokat. A vízbe beletesszük a paradicsompürét, összekeverjük. Visszapakoljuk a gombócokat és együtt még 8-10 percig főzzük.

Én csak az íze miatt 2 db paprikát szoktam betölteni, a többi hús csak gombócok formájában fő meg.
Ha valaki szereti, akkor  rántást vagy tejfölös habarást készíthetünk rá, én ezt nem szoktam, számomra így a tökéletes ;)



Megjegyzés: 2016
Legutóbb a fél kg húshoz a fűszereken kívül csupán 1-1,5 evőkanál útifűmaghéjat tettem, jól összedolgoztam (tojás és zabpehely NÉLKÜL) és betöltöttem az összes húst paprikákba. Tökéletesen összeállt a hús így is. A próbálkozás oka: elfelejtettem tojást venni, csak zabpehellyel szétesett volna elgondolásom szerint, így bízva az útifűmaghéj zselésítő hatásában arra esett a választásom :) Ez egy még alak barátabb ebéd lett, de épp ezért nyugodtan fogyasszunk hozzá ch csökkentett kenyérfélét ;) 

Ha csak magunkra főzünk akkor felezzük az összetevőket nyugodtan, úgy is 2-3 laktató adag születik belőle :)  

Ch csökkentett kenyérfélének mindig Sajtos bagettet sütök hozzá, melynek receptje itt a blogon szintén megtalálható :)




4 megjegyzés:

  1. Nagyon jó a recept! Szokásomhoz híven kicsit még variáltam vele: tettem hozzá friss petrezselymet, oreganot és pici fokhagymát. Főtt csicsókával tálaltam!

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszik, ízlik :) egyik kedvenc ebédem :D bármikor meg tudom enni és nagy előnye, hogy gyorsan készen van ;)

    VálaszTörlés
  3. Szuper, de milyen fajta zabpehelyt érdemes használni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia. én a Lidl-ben veszem, van apró szemű és nagy szemű is, mindegy melyik megy bele ;)

      Törlés

Ch csökkentett, alakbarát fahéjas-meggyes sütemény

  Hozzávalók: A receptjeimben felhasznált alapanyagokat   itt  tudod kényelmesen, egy helyről, kedvező áron beszerezni ;) Tészta: 100g dw -5...