2013. szeptember 3., kedd

Alakbarát habos mákos szelet

Hozzávalók:

Tésztához:
15dkg dw -50%os liszt
2,5dkg light vaj
2db tojás sárgája
2 csapott e.k. 12%-os tejföl
kicsi vanília aroma
1/2 cs. sütőpor
Édesítő ízlés szerint

Töltelék:
5dkg mák
10dkg meggy (fagyasztott, mikróban kiolvasztottam és a levét is a mákhoz adtam)
Édesítő
Kicsi meleg víz

Tetejére:
2db tojás fehérje por állagú xilittel kemény habbá verve

A tészta hozzávalóit összedolgozom, kinyújtom és sütőpapírral bélelt tepsibe teszem. A mákot kb. fél dl meleg vízzel felfőzöm, hozzáadom a meggyet, édesítőt és a tésztára kenem. 200fokon 15percig sütöm. A tojásfehérjét kemény habbá verem és 15perc elteltével a mákos töltelék felé simítom. 160 fokon addig sütöm még a süteményt, míg szépen barnulni kezd a hab.

20x30 cm-es tepsiben sütöttem, összesen 20szelet lett.





1 megjegyzés:

  1. Már 2. alkalommal készítem el ezt a csodálatos receptet, kicsi változtatásokkal (csak a tölteléket módosítom). Holnapi szülinapomra ezt készítem éppen torta formában. A töltelék most reszelt alma, fahéjjal+mák). Köszönöm Réka ! :)

    VálaszTörlés

Ch csökkentett, alakbarát fahéjas-meggyes sütemény

  Hozzávalók: A receptjeimben felhasznált alapanyagokat   itt  tudod kényelmesen, egy helyről, kedvező áron beszerezni ;) Tészta: 100g dw -5...