2014. október 25., szombat

Kelbimbóleves

Hozzávalók:

800g kelbimbó (megpucolva, megtisztítva)
200 g sárgarépa
200g zöldbab
250g karfiol
2-3 db pulykacombcsont
1 kis db sertéskaraj csont
1 db kisebb méretű csontos csirkemell (bőr nélkül)

Szinte minden zöldséglevesbe teszek kicsi húst vagy levesbe való húscsontot, mert sokkal élettel telibb tőle a leves. Ha húsmentesre szeretném csinálni, akkor viszont úgy kezdem mint a pörköltet: hagyma apróra vágva, megpárolva, pirospaprika, bors, ételízesítő, zöldségeket átforgatom benne és felöntöm vízzel.

Most a húsos változatra  esett a választásom ;) A csontokat, illetve a csirkemellet feltettem hideg vízbe főni, mikor felforrt leszedtem a habot és fűszereztem: natúr ételízesítő, szemes bors, 2db babér levél, kicsi kömény, 1 kiskanál piros paprika, majoranna. Lassú tűzön kb. 1 óra alatt készre főztem, majd meghintettem petrezselyemzölddel. Másnap az igazi, mikor az ízek már jól összeértek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ch csökkentett, alakbarát fahéjas-meggyes sütemény

  Hozzávalók: A receptjeimben felhasznált alapanyagokat   itt  tudod kényelmesen, egy helyről, kedvező áron beszerezni ;) Tészta: 100g dw -5...