2013. augusztus 23., péntek

Kókuszlisztes rumos-meggyes szelet

Hozzávalók:

100g kókuszliszt
100g meggy (fagyasztott, a kiolvadt meggy leve is menjen a tésztába)
20g zsírszegény natúr kakaópor
3/4-ed doboz zsírszegény túró (mehet bele mind a 250g is, de nekem most 187,5g volt itthon)
4db tojás (ha nagy, akkor elég 3db is)
2 e.k. víz
édesítő ízlés szerint (én 5 e.k.-lal tettem bele)
kicsi rum aroma
1/2 cs. sütőpor

A kókuszlisztet összekeverem az édesítővel, kakaóporral, sütőporral majd beleteszem a tojást, túrót, rum aromát, meggyet, vizet és robotgéppel összedolgozom. A sűrű masszát sütőpapírral kibélelt tepsibe simítom és 160fokon 15, majd 180fokon még 5percig sütöm. Utána tűpróbát csináltam, ha szükséges, még húzzunk rápár percet. Por alakú xilittel meghintve tálaljuk.

21x31cm-es tepsiben sütöttem. 15szelet lett ebből az adagból.

100g tartalmaz:
120,4 kalória
11,12g fehérje
6,37g szénhidrát
5,65g zsír



2 megjegyzés:

  1. Az édesítő alatt mit értesz? Mit használtál?

    Köszönöm :)

    VálaszTörlés
  2. Szia. húúúú, sokfajtát :D xilit, eritrit, süssina (ez mesterséges), diawell negyed ugyan annyi. Mind máshogy működik, ki kell tapasztalni, mennyire édesít. Pl.a süssina és a diawell 1:4 erősebb a cukorhoz képest, a xilit (nyírfacukor) kb. ugyan olyan, viszont az eritritből több kell ;) az gyengébb.

    VálaszTörlés

Ch csökkentett, alakbarát fahéjas-meggyes sütemény

  Hozzávalók: A receptjeimben felhasznált alapanyagokat   itt  tudod kényelmesen, egy helyről, kedvező áron beszerezni ;) Tészta: 100g dw -5...