2022. január 7., péntek

Alakbarát Máglyarakás

Hozzávalók:

  • 250g saját sütésű dia-well -50%-os lisztből készült kalács (esetleg más ch csökkentett lisztből sütött kalács, csomagolt dia-well vagy vita-well kalács)
  • 2db alma
  • fahéj
  • 100g cukormentes dw kajszi lekvár (vagy xilittel és eritrittel készült sárgabaracklekvár - Dm-ben vagy Sparban kapható)
  • 2db tojás
  • DW 1:4 édesítő
  • vanília aroma
  • 2 dl tej
  • 1-2 evőkanál zsírszegény kakaópor (Szerencsi)
  • Kókuszreszelék (elhagyható)

Elkészítés:

Light vajjal kikentem a tálat, a sütőt 200 fokra előmelegítettem.
A kalácsot felszeletelem. Az almát megpucoltam, feldaraboltam és fahéjjal+édesítővel meghintettem.
A tojások sárgáját édesítővel felverem, majd hozzáadok 2dl tejet és egy kicsi vanília aromát. Ebbe a masszába forgatom a kalács szeleteket, majd a tálba helyezem. megkenem cukormentes, fruktózmentes lekvárral (vékonyan), meghintem kakaóporral, majd mehet rá az alma, kókusz. Addig rétegezem, míg el nem fogy a hozzávaló. 30 percig 200 fokon sütöm.

A tojások fehérjét 1:4 DW eritrit alapú 0 kalóriás cukorhelyettesítővel kemény habbá verem. Rákanalazom a sütire, majd 160 fokon még addig sütöm, míg a hab szép aranybarna nem lesz (kb.10 perc)







 

3 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jól hangzik, kipróbálom !

    VálaszTörlés
  2. Hu, de jó ötletet adtál a maradék kalácsom elpusztítasahoz..kösziii🥰🙏🤗

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök neki :) Én ma a maradék kalácsból mákos gubát készítettem :D

      Törlés

Ch csökkentett, alakbarát fahéjas-meggyes sütemény

  Hozzávalók: A receptjeimben felhasznált alapanyagokat   itt  tudod kényelmesen, egy helyről, kedvező áron beszerezni ;) Tészta: 100g dw -5...